Reis + Eerste dag Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Mike - WaarBenJij.nu Reis + Eerste dag Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Mike - WaarBenJij.nu

Reis + Eerste dag Miami Beach

Blijf op de hoogte en volg Mike

25 Februari 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Op zondagmorgen de wekker om 5.15, daar wordt iedereen chagrijnig van. Ik stond bijzonder vrolijk naast me bed omdat ik dan eindelijk aan mijn reis richting de VS kon gaan beginnen. Mijn vliegtuig vloog om 10.00 vanuit schiphol naar Houston, Texas. Een vlucht van 10 uur en 16 min die voorbij zijn gevlogen. De stoelen en de service is wel even wat anders dan de chartervluchten richting Turkije. Tijdens het kijken van mijn eerste film in slaap gevallen om vervolgens gewekt te worden voor de lunch, beter kan haast niet. Eenmaal in Houston aangekomen en door wederom 88 controles te zijn gegaan ben ik op het vliegtuig richting Miami gestapt. Tijdens deze vlucht hebben we veel last gehad van turbulentie, dit is mij echter verteld door mijn buurvrouw aangezien ik weer heel de vlucht heb liggen ronken.

Eenmaal aangekomen in Miami Beach werd ik opgewacht door twee dames van EF, en 3 andere studenten. Naar de residentie gebracht om vervolgens verder te slapen naar de volgende dag. Voor ieder normaal persoon een lange reis maar zelf heb ik er maar een paar uur van meegekregen.

Dag 1, Miami Beach wat een stad! Mijn residentie ligt 20 min lopen van school af, en in die 1,5 km die we gelopen hebben ben ik direct verliefd geworden op deze stad. Het weer is fantastisch, s'ochtends om 7.30 was het 24 graden om vervolgens op te lopen tot 27. Om half 9 hadden we de introductie die z'n 45 min in beslag nam, hierna zijn we direct naar het strand gerend om vervolgens te verbranden. Owja tijdens de introductie nog een aantal leuke en opvallende tips en hints gehad. De meeste ramen in Miami Beach kunnen niet open, dit omdat er door het grote verschil in temperatuur tussen binnen en buiten heel snel schadelijke schimmels ontstaan op je muren.

Goed tijdens de introductie en het verbranden ook maar eens in actie gekomen. De residentie Clifton ziet er super uit, met een stortdouche en dikke flatscreen tv maar toch heb ik ervoor gekozen om op de campus te gaan verblijven. Voordat ik dit heb afgesproken heb ik een kamer gezien en die zijn stukken minder maar wel direct op de campus. Beneden bij de lobby heb je aanspraak met iedereen en je zit op "ground zero" wat betreft studenten. Dus komende zondag verplaats ik vanaf mijn luxe hotelkamer naar een heel wat mindere kamer. Ben benieuwd bij welke mensen ik op de kamer kom maar zenuwachtig ben ik totaal niet. Dat is iets wat ze je niet op school kunnen leren, het sociale aspect binnen de campus. Iedereen is aardig en stelt zich voor, heeft iets te vertellen en accepteert je.

  • 04 Maart 2014 - 10:20

    Diana:

    Geweldig zo'n reisverslag!! Probeer het bij te houden!
    Super dat je deze studie doet Mike! Wat een levenservaring, geniet er van!!

  • 08 Maart 2014 - 20:52

    Fam De Bont Made:

    wat een reis 10 uur zitten en slapen maar een hele ervaring zonder pa ma en anouk en kop op leren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami Beach

Mike

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 2079

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 29 April 2014

Miami Beach

Landen bezocht: